• 1
  • 7
  • 8

A może nad morze?

W dniach od 16.09 do 20.09 klasa IV TR pojechała na wycieczkę do Gdańska. Wyruszyliśmy pociągiem z dworca PKP o godzinie 22:48. Po 12 godzinach jazdy dotarliśmy do Gdańska. Naszą podróż rozpoczęliśmy od zameldowania się w schronisku, a następnie udaliśmy się na zwiedzanie Rynku, Długiego Targu, Długiego Pobrzeża oraz Kościoła Mariackiego. Wieczorem zjedliśmy obiadokolację na rynku a potem wróciliśmy do naszego schroniska. Kolejny dzień zaczęliśmy od zwiedzania Muzeum II Wojny Światowej, w którym została nam jeszcze bardziej przybliżona historia II Wojny Światowej. Muzeum robi ogromne wrażenie; głośno krzyczy o tym, że wojna to największe zło świata. Po wizycie w muzeum udaliśmy się statkiem na Westerplatte. Podróż statkiem była naprawdę ekscytująca, po drodze mieliśmy okazję zobaczyć Stocznię Gdańską. Po 20 minutowym rejsie dotarliśmy na Westerplatte. Tam zwiedziliśmy miejsce wybuchu II Wojny Światowej, Pomnik Obrońców Wybrzeża, pozostałości koszar oraz Cmentarzyk Poległych Obrońców Westerplatte. Po zakończonym zwiedzaniu udaliśmy się statkiem w rejs powrotny do portu. Płynęliśmy statkiem ,,Czarna Perła”. Następnie udaliśmy się na obiadokolację i wróciliśmy do schroniska.
   Czwartek rozpoczęliśmy od śniadania, następnie o godzinie 9 udaliśmy się do centrum miasta, skąd tramwajem nr 8 dojechaliśmy do stacji Gdańsk Jelitkowo. Tam rozpoczęliśmy naszą przygodę z morzem; na początek 3 km spaceru plażą przy pięknej, słonecznej pogodzie a na końcu czekało na nas wspaniałe, sopockie molo. Zbieraliśmy muszelki, udało nam się wejść nawet do morza. Molo zrobiło na nas ogromne wrażenie. Po świetnym dniu, spędzonym nad morzem wróciliśmy do centrum Gdańska. Dzień zakończyliśmy mocnym historycznym akcentem, wybraliśmy się do kina na film ,,Piłsudski”. Wieczorem wróciliśmy do schroniska.
   Ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania Stoczni Gdańskiej, Centrum Solidarności, Pomnika Poległych Stoczniowców. Jej ogrom (Stoczni Gdańskiej - przyp.red.) oraz historia wzbudziła w nas wiele emocji. Następnie udaliśmy się jeszcze raz na plaże do Jelitkowa aby pożegnać się z morzem. Po paru godzinach na plaży wróciliśmy do centrum Gdańska, gdzie spędziliśmy ostatnie chwile na starówce i zakupie pamiątek. O godzinie 17:00 zabraliśmy swoje rzeczy ze schroniska i udaliśmy się pociągiem powrotnym do Tarnowa.
   Naszą ostatnią wspólną wycieczkę klasową uważamy za najlepszą na jakiej byliśmy. Pogoda i humory dopisywały nam przez cały czas. Wspomnienia z tej wycieczki będą nam towarzyszyć przez całe życie. Mimo, że w sercach zostaje żal, że to nasza ostania wspólna wycieczka to zgranie i uśmiech na twarzach całej klasy zostaną do końca...

Zdjęcia z wycieczki można zobaczyć tutaj.

Warto zobaczyć...

Trochę historii...

Odwiedza nas 31 gości oraz 0 użytkowników.